DCAutomatiseringsGroep

De voordelen van een digitale administratie

11-5-2020

7 redenen om nu digitaal te gaan werken.

Heel veel ondernemers werken nu nog met mappen, briefjes voor de bestellingen en kassabonnetjes. Elk jaar/maand gaan de mappen naar de accountant voor de belastingaangifte. De facturen worden gemaakt en handmatig verstuurd via de mail. Dat werkt, op zich, maar u doet uzelf wel tekort. Want de administratie kan sneller, beter en makkelijker. Hieronder de 7 voordelen van digitale administratie (mkbservicedesk, 2020).

  1. U raakt niets meer kwijt

    Een order kwijtraken. Het kan de beste overkomen. In DC Online vind je onmiddellijk wat je zoekt. Het handigst is om alle inkomende bestellingen meteen in je digitale administratie in te voeren. Dan heb je alle gegevens gelijk digitaal en overzichtelijk.

  2. De kans op fouten verkleint

    Als u al uw gegevens digitaal heeft, maakt u niet zo snel een fout bij het overtikken van een naam of rekeningnummer. Als u de administratie bijhoud met DC Online, zijn veel gegevens automatisch al opgeslagen. Hierdoor verkleint de kans op menselijke fouten.

  3. Het scheelt veel ruimte

    U kunt de archiefkast met mappen vaarwel zeggen. Uw administratie staat gewoon op de computer, of beter nog in de Cloud. Daar kunt u de gegevens onmogelijk kwijtraken of verliezen door brand/defecte computer. Het wordt ook veel makkelijker om u administratie lang te bewaren, het kost immers geen ruimte.

  4. U heeft overzicht

    Uw hoeft niet meer te rekenen om te zien hoe uw bedrijf er voor staat. DC Online kan dat voor u doen. Als u administratie digitaal is, ziet u in één overzicht hoeveel geld er inkomt en uitgaat. U kunt uw bedrijf ook meteen bijsturen als het de verkeerde kant op dreigt te gaan.

  5. U kunt er altijd bij

    Een digitale administratie die in de Cloud zit, daar kunt u altijd bij. U kunt er ook tegelijk met uw collega’s in werken. Ook is het makkelijk als u iets op het werk bent vergeten te doen, om dan thuis de laptop te pakken en uw werk vanaf de bank af te maken.

  6. Minder tijd voor uw boekhouder

    Uw boekhouder is ook minder (betaalde) tijd kwijt aan het doorspitten van uw administratie en het opstellen van jaarrekeningen. Vooral als u samen in DC Online werkt, gaat dit een stuk efficiënter.

  7. Goed voor het milieu

Uw administratie digitaliseren scheelt op de lange termijn een flinke hoeveelheid papier. Dat is goed voor het milieu en voor u. zo heeft u minder kosten aan papier, printen, enveloppen en postzegels. Win-win. En vergeet niet, klanten vinden het steeds belangrijker dat u maatschappelijk verantwoord onderneemt.

Go to top of page

copyright ©  DCAG.nl

UBL READY